(For English: see below)

 

Sinds 2005 houdt OPMA zich bezig met marketing en sales voor bedrijven in de informatiebranche, voornamelijk bij wetenschappelijke en educatieve uitgeverijen. 

Na de opleiding tot bibliothecaris/documentalist en verscheidene betrekkingen in openbare en speciale bibliotheken, maakte oprichtster Marianne Oosterop in 1988 de overstap naar de commerciële markt. Hier vervulde ze sindsdien verschillende functies in de marketing en sales bij een abonnementenservice en een uitgeverij. De opgedane ervaringen worden sinds de start van OPMA in 2005 aangewend voor de verschillende opdrachtgevers in de gevarieerde portfolio.

 

 

Specialisaties:

Marketing en verkoop voor wetenschappelijke en educatieve uitgeverijen en het opzetten van de gehele marketing voor wetenschappelijk tijdschriften.

Er bestaat een wezenlijk verschil tussen het op de markt brengen van boeken en van tijdschriften. Boeken vragen een eenmalige actie, terwijl het bij tijdschriften veeleer gaat om relatiebeheer.

Open Access

De boeiendste verandering in het business model voor wetenschappelijke uitgeverijen: niet de afnemer betaalt, maar de auteur. Wat betekent dat voor de manier van werken? Wat betekent dat voor het imago en verandert er iets in de kwaliteitsbewaking? Slechts enkele vragen die zo'n omslag in bedrijfsmodel met zich meebrengt.

Product development   

Ook -of misschien wel juist- voor (wetenschappelijke) uitgevers heeft het internet veel goeds gebracht, maar ook veel onzekerheid. Het is van belang daar op in te spelen met nieuwe producten en aangepaste diensten. OPMA denkt graag met u mee.

 

Since 2005 OPMA is working on marketing & sales for companies in the information indsutry, mainly scientific and educational publishers.

OPMA provides marketing and sales advice and support to scientific, professional and educational publishers.

 

Marianne Oosterop was trained as a librarian, has held several positions in public and special libraries, and has fulfilled different commercial functions at one of the world’s largest subscription agents and at a scientific publisher. Since 2005 these skills and experiences are available for the clients in the diverse portfolio.

 

Services

 

Marketing & sales for scientific and educational publishers and setting up all steps in marketing for scientific journals.

Marketing of journals is fundamentally different from book marketing. For books quick, short-term actions are required, where in journal marketing the long-term relationship with both authors and readers is crucial.

 

Open Access

The most exciting changes in the business model of scientific publishing is open access. Not the reader pays to receive the information, but the author to get the information published. What is the impact on the process? What is the impact on the corporate image, what does it mean for quality control and peer-reviewing.

Just a few of the questions of this 1800 change in how-to-do-business.

 

Product development   

For scientific publishers the internet has brought many good developments, but also new challenges. It is important to develop new services and products with the internet in mind. OPMA is eager to help you finding new ways and opportunities.

 

Doorzoek onze site
Image Gallery
socialmedia
volg ons op:TwitterLinkedIn